No. tjf_edu2a02b
クラブかつどう
アクティビティ 2 : たかゆきとクラブ

作成日: 国: 著者 (著作権): テーマ:
2001/11 国際文化フォーラム
学校・教育
概要:
アクティビティ1で観察したこと、マイ・ストーリーやレファレンスなどの情報をもとに、たかゆきにとってアメフット部がどのような意味を持つかを考え、ワークシートの問いに日本語を使って答える。
 

Presumed class profile
日本語学習レベル Japanese 2, 3, 4
学年/年令/初等・中等 Grade 10-12, Age 15-17, 中等教育
生徒数 10-20
使用教科書 n/a
学習済の日本語 n/a
その他 n/a

学習項目
言語
機能 文型 語彙/語句
Describe Takayuki's motivations for joining the club.###Describe the characteristics of the club.###Express thoughts about club activities, influences club activities have had on Takayuki, etc. n/a n/a
文化
対象 プロセス 目的
Yamamoto Takayuki's activities in the American football club (Perspectives) Examination To consider the circumstances behind Yamamoto Takayuki's activities in the American football club and his thoughts about participating, using the photographs and Deai text.

アクティビティ
種類 モード 聞く・話す/読み・書き 活動単位
Narrative and description プレゼンテーショナル(提示的) 統合 個人, 小グループ, クラス全体

素材
「であい」写真シートとの関連 「であい」ブックレットとの関連 その他の素材
Reference: YT-P02-6, YT-P05, YT-P08, YT-D05, YT-D06, YT-D07, YT-D08, YT-P09, YT-D10 The "My Story" text for Yamamoto Takayuki, pp. 230-235 Worksheet #2###Reference Material 1 School Brochure: Course Introductions, the Sports Course###Reference Material 2 School Brochure: Clubs###Reference Material 3 School Brochure: Application Guidelines###Reference Material 4 Student Id Databook: Club Activities: Application for Club Entry/Withdrawal###Reference Material 5 Club History###Reference Material 6 Invitation to Victory Celebration, Ceremony Program###Reference Material 7 Newspaper Article Excerpt

授業時間
1コマの時間 45 minutes (Second in unit of five classes)