No. tjf_trans1a02b
7人を訪ねる旅
アクティビティ 2 : 旅行計画と旅行日記

作成日: 国: 著者 (著作権): テーマ:
2001/11 国際文化フォーラム
交通
自分・家族・友達
概要:
7人の主人公を訪ねることを想定して、旅行計画を立てる。実際の旅行を想像して、旅行日記を日本語で書いてみる。
 

Presumed class profile
日本語学習レベル Japanese 2, 3, 4
学年/年令/初等・中等 Grade 10-12, Age 15-17, 中等教育
生徒数 10-20
使用教科書 n/a
学習済の日本語 n/a
その他 n/a

学習項目
言語
機能 文型 語彙/語句
Plan a trip.###Write a travel diary. n/a n/a
文化
対象 プロセス 目的
Travel plan (Products, practices, perspectives) Adjustment and interaction To gather information and visualize a visit to build a deeper understanding of the places the Deai students live. To vicariously experience a trip to visit one of the Deai students.

アクティビティ
種類 モード 聞く・話す/読み・書き 活動単位
Narrative and description プレゼンテーショナル(提示的) 話す聞く, 読み書き 個人, 小グループ, クラス全体

素材
「であい」写真シートとの関連 「であい」ブックレットとの関連 その他の素材
Reference: Photo sheet map, Reference: Photographs of the seven Deai students, "My Town" (MY-P11, OK-P12, SM-P03, SM-P11, SM-P12, TS-P03, TS-P07, TS-P13, TS-P14, YK-P09, YK-D07, YT-P15, YT-P16, YY-P12) Reference: The "My Town" section of each student's "My Story"###Reference: Captions for the above photographs Worksheet #1 from the Lesson Plan 5 Activity 1 "Sunde iru machi"###Worksheet #1 Sample travel itinerary (to be developed)###Worksheet #2 Sample letter (to be developed)###Worksheet #3 Sample list (to be developed)

授業時間
1コマの時間 n/a (Second in unit of two classes)