コメント、質問、感想、何でもお寄せください!「であい」を授業で使われた方、ぜひ実践例をお知らせください!皆さんのちょっとしたアイデアが、多くの先生のヒントになります。また、自作のワークシートや生徒向けに書き直したテキストで、他の先生にも自由に利用させてもらえるものがありましたら提供してください。共有できそうなものは、「Voices」、「アイデアコーナー」または「学習者向けマイ・ストーリーとキャプション」のコーナーに掲載します。

 
Please send us whatever comments, questions, and impressions you have! We are interested in hearing practical examples from teachers who have used Deai in class. Even the simplest idea can prove useful to a large number of teachers, so please don’t hesitate! Feel free, also, to submit for the benefit of other teachers any worksheets you have created or any of the Deai texts you have rewritten for your students’ language level. We will publish the information you share in the Voices section, the Idea Corner, or the Alternate Versions of the My Story Texts and Photo Captions section.
 
     
 
 
 
※は入力必須項目です。
     
名 前:
Name
   
メールアドレス:
Mail Address
   
所属学校・機関名:
Name of school or institute
   
題 名:
Subject
   
アイデア、感想、質問等:
Ideas, comments, questions, etc.
 
(500文字までは概要不要。それ以上になる場合は、300文字以下の概要をつけてください。)
(For submissions of 150 words or more, please include an outline of 100 words or less. An outline is not necessary for submissions of less than 150 words.)
   
添付ファイル:
Attachments
< 1Mbyte
< 1Mbyte
(html, htm, txt, doc, xls, ppt, jpg, gif, pdf, lzh, zipのみ)

 
 
 
 
 
<注意>
投稿されたアイデア、ワークシート等について
1)最低限の校正・校閲・翻訳を加えてから掲載する場合があります。
2)著作権は、投稿した方にあります。制作物の中で使われる資料や画像の中で、他の制作物からの引用がある場合は、あらかじめ許諾を得てから投稿してください。
3)他の先生方が自由にダウンロードしてクラスで使えるものとします。あらかじめご了承ください。
 
Note
Concerning ideas, worksheets, etc. submitted to TJF:
1) In some cases, submitted materials will undergo minimal proofreading, revision, and/or translation before TJF publishes them.
2) Copyright resides with the contributor. If the work you intend to submit contains materials, images, etc. from another author’s work, please obtain permission from the original author before submitting your work to TJF.
3) Please understand and accept that all submitted materials will be made available for other teachers to freely download and use in class.

 
© The Japan Forum 2001-2006